Зарядні станції для електромобілів
- KS P16/325 199 ₴18 599 ₴В наявності
Які бувають зарядні станції та роз'єми для них?
Існує три основні типи зарядки електромобілів - швидка, середня та повільна. Вони відрізняються вихідною потужністю і, отже, швидкістю зарядки, доступною зарядки електромобіля. Для довідки потужність вимірюється в кіловатах (кВт).
Кожен тип зарядного пристрою має відповідний набір роз'ємів, призначених для використання з малою або високою потужністю, а також заряджання змінним або постійним струмом. Давайте розглянемо докладний опис трьох основних типів точок заряджання та різних доступних роз'ємів.

• Заряджання постійного струму потужністю 50 кВт на одному з двох типів роз'ємів;
• Заряджання 43 кВт змінного струму на одному типі роз'єму;
• Надшвидка зарядка постійним струмом потужністю 100 кВт на одному з двох типів роз'ємів;
• Усі швидкісні пристрої мають кабелі.
Швидкозарядні пристрої – це найшвидший спосіб зарядити електромобіль. Станції часто можна знайти на автомагістралях або місцях, близьких до основних маршрутів. Пристрої Rapid забезпечують високу потужність постійного або змінного струму - для максимально швидкої підзарядки автомобіля.
Залежно від моделі електромобілі можна зарядити до 80% лише за 20 хвилин, хоча в середньому новий електромобіль займає близько години на стандартній точці швидкого заряджання потужністю 50 кВт. Потужність від пристрою є максимально доступною швидкістю заряджання, хоча автомобіль буде знижувати швидкість заряджання в міру того, як батарея наближається до повного заряду. Таким чином, час вказано для заряджання до 80%, після чого швидкість заряджання значно знижується. Це максимізує ефективність заряджання та допомагає захистити акумулятор.
Всі пристрої швидкого заряджання мають кабелі для заряджання, прив'язані до пристрою, і швидку зарядку можна використовувати тільки на транспортних засобах з можливістю швидкого заряджання. Враховуючи профілі роз'ємів, що легко впізнаються (див. зображення нижче), технічні характеристики вашої моделі легко перевірити в посібнику з експлуатації автомобіля або при огляді бортового впускного отвору.
Зарядні пристрої Rapid DC забезпечують потужність 50 кВт (125 А), використовують стандарти зарядки CHAdeMO або CCS і позначаються фіолетовими значками на Zap-Map. В даний час це найбільш поширений тип точок швидкого заряджання електромобілів, які були стандартом протягом більшої частини десятиліття. Обидва роз'єми зазвичай заряджають електромобіль до 80% за час від 20 хвилин до години, залежно від ємності акумулятора та початкового рівня заряду.
Надшвидкі зарядні пристрої постійного струму забезпечують потужність 100 кВт і більше. Зазвичай, це 100 кВт, 150 кВт або 350 кВт, хоча можливі й інші максимальні швидкості між цими цифрами. Це точки швидкого заряджання наступного покоління, здатні скоротити час підзарядки, незважаючи на збільшення ємності акумуляторів у нових електромобілях.
Для електромобілів, які здатні споживати 100 кВт і більше, час заряджання скорочується до 20-40 хвилин для типової зарядки, навіть для моделей з великою ємністю акумулятора. Навіть якщо електромобіль може приймати не більше 50 кВт постійного струму, він все одно може використовувати точки надшвидкого заряджання, оскільки потужність буде обмежена тим, з чим може впоратися транспортний засіб. Як і у випадку зі швидкими пристроями потужністю 50 кВт, кабелі прив'язані до пристрою та забезпечують зарядку через роз'єми CCS або CHAdeMO.
Мережа Tesla Supercharger також забезпечує швидку зарядку постійним струмом для водіїв своїх автомобілів, але використовує або роз'єм Tesla Type 2, або роз'єм Tesla CCS — залежно від моделі. Вони можуть заряджати до 150 квт. Хоча всі моделі Tesla призначені для використання з блоками Supercharger, багато власників Tesla використовують адаптери, які дозволяють використовувати загальнодоступні швидкісні точки, з доступними адаптерами CCS і CHAdeMO. Впровадження зарядки CCS на Model 3 та подальша модернізація старих моделей дозволяють водіям отримати доступ до більшої частини інфраструктури швидкої зарядки у Великій Британії.
Водії моделей S та Model X можуть використовувати роз'єм Tesla Type 2, встановлений на всіх блоках Supercharger. Водії Tesla Model 3 повинні використовувати роз'єм Tesla CCS, що поступово впроваджується у всі пристрої Supercharger.
Зарядні пристрої змінного струму, що швидко діють, забезпечують потужність 43 кВт (трифазна, 63 А) і використовують стандарт зарядки Type 2. Пристрої Rapid AC зазвичай здатні зарядити електромобіль до 80% за 20–40 хвилин залежно від ємності акумулятора моделі та початкового стану заряду.




Моделі електромобілів, що використовують швидку зарядку CHAdeMO, включають Nissan Leaf та Mitsubishi Outlander PHEV.Моделі, сумісні з CCS, включають BMW i3, Kia e-Niro та Jaguar I-Pace.Tesla Model 3, Model S і Model X можуть використовувати виключно мережу Supercharger, в той час як єдина модель, здатна максимально використовувати швидку зарядку змінним струмом, - це Renault Zoe.

• Швидка зарядка 7 кВт на одному із трьох типів роз'ємів;
• Швидка зарядка 22 кВт на одному із трьох типів роз'ємів;
• Швидка зарядка потужністю 11 кВт у мережі Tesla Destination;
• Пристрої не прив'язані або мають прив'язані кабелі.
Швидкі зарядні пристрої зазвичай розраховані на 7 кВт або 22 кВт (одно- чи трифазні 32 А).Переважна більшість швидких зарядних пристроїв забезпечують заряджання змінним струмом, хоча в деяких мережах встановлюються зарядні пристрої постійного струму потужністю 25 кВт з роз'ємами CCS або CHAdeMO.
Час заряджання залежить від швидкості пристрою та транспортного засобу, але зарядний пристрій на 7 кВт зарядить сумісний електромобіль з акумулятором на 40 кВтг за 4–6 годин, а зарядний пристрій на 22 кВт за 1–2 години.Швидкі зарядні пристрої зазвичай можна знайти в таких місцях, як автостоянки, супермаркети або розважальні центри, де ви, ймовірно, будете припарковані протягом години або більше.
Більшість швидких зарядних пристроїв мають потужність 7 кВт і не прив'язані до мережі, хоча до деяких домашніх та робочих пристроїв підключено кабелі.
Якщо до пристрою підключено кабель, його можуть використовувати лише моделі, сумісні з цим типом гнізда;наприклад, прив'язний кабель Type 1 може використовуватися Nissan Leaf першого покоління, але не Leaf другого покоління, який має вхід Type 2. Таким чином, неприв'язані пристрої гнучкіші і можуть використовуватися будь-яким електромобілем з відповідним кабелем.
Швидкість заряджання при використанні швидкого зарядного пристрою залежатиме від бортового зарядного пристрою автомобіля, при цьому не всі моделі можуть приймати 7 кВт або більше.
Ці моделі, як і раніше, можна підключати до точки заряджання, але вони споживають лише максимальну потужність, допустиму бортовим зарядним пристроєм.Наприклад, Nissan Leaf з бортовим зарядним пристроєм на 3,3 кВт споживає максимум 3,3 кВт, навіть якщо точка швидкого заряджання становить 7 кВт або 22 кВт.
Зарядні пристрої Tesla "призначення" забезпечують потужність 11 кВт або 22 кВт, але, як і мережа Supercharger, призначені лише для моделей Tesla або використовуються ними.Tesla надає деякі стандартні зарядні пристрої Type 2 у багатьох місцях призначення, і вони сумісні з будь-якою моделлю, що підключається, використовує сумісний роз'єм.



Майже всі електромобілі та гібриди PHEV можуть заряджатися від пристроїв Type 2 принаймні з правильним кабелем.Це, безумовно, найпоширеніший стандарт суспільної точки зарядки, і у більшості власників автомобілів, що підключаються до мережі, буде кабель з роз'ємом Type 2 на стороні зарядного пристрою.

• 3 кВт – 6 кВт повільна зарядка на одному з чотирьох типів роз'ємів
• Зарядні пристрої не прив'язані або мають прив'язані кабелі.
• Включає заряджання від мережі та спеціалізованих зарядних пристроїв
• Часто охоплює домашню зарядку
Більшість пристроїв із повільною зарядкою розраховані на потужність до 3 кВт — заокруглена цифра, яка охоплює більшість пристроїв із повільною зарядкою. Насправді повільна зарядка здійснюється від 2,3 кВт до 6 кВт, хоча найпоширеніші повільні зарядні пристрої розраховані на 3,6 кВт (16 А). Зарядка від триконтактної вилки зазвичай призводить до того, що автомобіль споживає 2,3 кВт (10 А), тоді як більшість зарядних пристроїв для ліхтарних стовпів розраховані на 5,5 кВт через існуючу інфраструктуру, однак деякі з них мають потужність 3 кВт.
Час зарядки залежить від зарядного пристрою і електромобіля, що заряджається, але повна зарядка пристрою потужністю 3 кВт зазвичай займає 6-12 годин. Більшість повільних зарядних пристроїв не прив'язані, а це означає, що для підключення електромобіля до точки заряджання потрібен кабель.
Повільна зарядка - дуже поширений метод заряджання електромобілів, який використовується багатьма власниками для заряджання будинку на ніч. Тим не менш, повільні пристрої не обов'язково обмежуються домашнім використанням, їх можна знайти на робочому місці і в громадських місцях. Через більш тривалий час заряджання в порівнянні з швидкими пристроями повільні загальнодоступні точки зарядки зустрічаються рідше і, як правило, є більш старими пристроями.
У той час як повільна зарядка може виконуватися через триконтактну розетку з використанням стандартної триконтактної розетки, через більш високі вимоги до струму електромобілів і більш тривалого часу, що витрачається на зарядку, настійно рекомендується тим, кому необхідно регулярно заряджати на дому або на робочому місці. спеціальний зарядний пристрій для електромобіля, встановлений акредитованим установником.




Всі електромобілі, що підключаються, можуть заряджатися за допомогою хоча б одного із зазначених вище повільних роз'ємів з використанням відповідного кабелю.Більшість домашніх пристроїв мають той самий вхід Type 2, що і на загальнодоступних зарядних пристроях, або підключені до гнізда Type 1, якщо це підходить для електромобіля.
Роз'єми та кабелі
Вибір роз'ємів залежить від типу зарядного пристрою (розетки) та вхідного порту автомобіля.Що стосується зарядного пристрою, пристрої швидкої зарядки використовують роз'єми CHAdeMO, CCS (Combined Charging Standard) або Type 2. Швидкі та повільні пристрої зазвичай використовують розетки Type 2, Type 1, Commando або 3-контактні розетки.
Що стосується транспортних засобів, європейські моделі електромобілів (Audi, BMW, Renault, Mercedes, VW і Volvo), як правило, мають впускні отвори Type 2 і відповідний стандарт CCS Rapid, тоді як азіатські виробники (Nissan і Mitsubishi) віддають перевагу впускним отворам. Type 1 та CHAdeMO.
Однак це не завжди можна застосувати, оскільки все більше азіатських виробників переходять на європейські стандарти для автомобілів, що продаються в регіоні.Наприклад, всі моделі Hyundai і Kia, що підключаються, оснащені впускними отворами Type 2, а суто електричні моделі використовують тип 2 CCS.Nissan Leaf перейшов на зарядку змінного струму Type 2 для своєї моделі другого покоління, але, що незвичайно, зберіг CHAdeMO для заряджання постійним струмом.
Більшість електромобілів поставляються з двома кабелями для повільної та швидкої зарядки змінним струмом;один з триконтактною вилкою, а інший з роз'ємом Type 2 на стороні зарядного пристрою, обидва оснащені сумісним роз'ємом для вхідного порту автомобіля.Ці кабелі дозволяють електромобілю підключатися до більшості неприв'язаних точок заряджання, у той час як використання прив'язаних пристроїв вимагає використання кабелю з правильним типом роз'єму для автомобіля.
Приклади включають Nissan Leaf MkI, який зазвичай поставляється з 3-контактним кабелем до Type 1 і кабелем Type 2 до Type 1. Renault Zoe має інше налаштування зарядки і поставляється з 3-контактним кабелем Type 2. Для швидкої зарядки обидві моделі використовують до зарядних пристроїв.